Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod VojtaS » 02 lis 2015, 14:28

Díky. A doporučil bys je tedy ke koupi? Použití na tu svižnou turistickou jízdu jak říkáš.
Ptám se, protože moje NA brzdí řekněme trochu mdle a tak zjišťuju veškeré možnosti, než začnu rozhazovat tisíce za desky a kotouče...
1994 Mazda MX-5 Miata,Black/Tan, M Edition
EX: 1998 Mazda MX-5, Evolution Orange
Uživatelský avatar
VojtaS
 
Příspěvky: 265
Obrázky: 2
Registrován: 27 led 2012, 13:45
Bydliště: Plzeň / České Budějovice

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod Spider » 02 lis 2015, 14:35

V prvom rade si zaobstaraj pancierove hadice a vymen kvapalinu, uvidis, ze potom sa budu aj terajsie brzdy spravat celkom inak.
Spider
 
Příspěvky: 286
Obrázky: 40
Registrován: 01 srp 2014, 16:46
Bydliště: Nitra

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod widar » 02 lis 2015, 15:17

Je otázka co to je mdlé. Mx-5 nemá přeposilované brzdy, takže je potřeba na brzdu trochu víc šlápnout aby brzdila razantně a i tak se na přední nepostaví.
Opotřebení je relativní, já totiž moc nebrzdím, u mazdy to není potřeba, není to dvoutunové suv. Nejvíc jsem za ty dva roky najezdil po okreskách mezi Ostravou a Brnem a kromě dvou zatáček je tam potřeba brzdit akorát před vesnicema. ;-)
Ale když potřebuju, tak to brzdí dostatečně, přední nárazník to může dosvědčit.
Pancéřované hadice nemám. Před Ringem jsem vyměnil brzdovku za nějakou brembo racing (dostal jsem ji jako price za umístění v miata cupu - s jiným autem) a rozdíl v účinku jsem nepozoroval. Ale je možné, že normální brdovku bych na Ringu uvařil a brzdy by vadly, ty padáky tam jsou fakt síla.
Každopádně do toho setu bych šel s klidem znovu.
Naposledy upravil widar dne 02 lis 2015, 23:27, celkově upraveno 1
'98 MX-5 NB, 1.6, 81 kW, Lava orange mica (Mazdaspeed color), Nardi wheel, Bilstein
Obrázek
Uživatelský avatar
widar
 
Příspěvky: 1002
Obrázky: 8
Registrován: 29 čer 2011, 23:03
Bydliště: okres Karviná, Moravskoslezský kraj

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod Andre_fux » 02 lis 2015, 19:07

vojtaS: Jak psal již spider, určitě první co udělej na brzdách je, že vyměníš brzdovku a dát tam pancéřové hadice.

Pokud srovnám NAčko (s velkýma brzdama - stejné jako normální NB) s normálním NB (i když prej ta má 1.6 moc normální není, dle některých :)), tak mám toto zjištění:

NA:
kotouče: neznámého stáří a výrobce
desky: neznámého stáří a výrobce
hadice: originální
brzdová kapalina: ATE 200 (letos měněná)
třmeny: původní, pístky v původním stavu

- brzdy jsou gumovější - až za cca polovinou dráhy pedálu začne auto brzdit
- brzdný účinek nic extra, na suchu se mi zatím nepovedlo aktivovat ABS, ale zaseknutí do pásu zvládnou :)

NB:
kotouče: neznámého stáří a výrobce
desky: 3 sezóny staré, EBC Green, nájezd 37 000km (40% matroše zůstává)
hadice: pancéřové, Fischer Hydraulik
brzdová kapalina: ATE 200 (letos měněná)
třmeny: kompletně po repasy - nové těsnění, pístky ve stavu nových

- brzdy jsou o něco málo ostřejší - začnou tak v cca 1/4 - 1/3 dráhy pedálu brzdit
- brzdný účinek v porovnání s NA je vyšší, na suchu není problém aktivovat ABS při svižnější jízdě
- krásně dávkovatelný brzdný účinek
- nepozoroval jsem výrazné vadnutí při ježdění na okruhu ( bylo to pár kol do cca 10 min ježdění v kuse) - kotouče ale byly lehce do modra, takže brzdy dostaly zabrat ;)

Zatím jsem nedělal porovnání brzdné dráhy, které auto brzdí prokazatelně lépe a o kolik. To všechno jsou jen mé subjektivní dojmy.

Komplet brzdový set Ashuki jsem z ILka bral tak 5lidem, s tím,že Widar je má na autě nejdéle. A jak odejdou ty stávající brzdy na NAčku, tak tam půjde set Ashuki spolu s pancéřovými hadičkami vzhledem k nájezdu a využití toho auta.
NB 1.6 (81kW) 11.09.1999 Titanium Gray II
NA 1.6 (66kW) 28.10.1996 Montego Blue Mica
„Nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.“ - Baťa
Organizace hromadných nákupů na IL se slevou Aktuální kolo
Uživatelský avatar
Andre_fux
 
Příspěvky: 2118
Obrázky: 1
Registrován: 28 čer 2011, 19:10
Bydliště: 1% Jihomoravský kraj, 99% Středočeský kraj :(

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod buteo » 02 lis 2015, 21:06

Já taky jezdím desky Ashuki na starších OEM kotoučích se starými OEM hadicemi, vše na NB.
Na turistiku i svižnější naprostá spokojenost, účinnost i dávkování v pohodě. A kdybych před výletem na Ring nebyl líný a následoval parťáka Widara s výměnou mé prastaré vodnaté brzdovky za čerstvou, tak by mi ani na ďábelských sjezdech Ringu brzdy taky asi nevadly, no .... :D Jenže vadly, bo brzdovka bublala!
Takže na běžné ježdění bez okruhů bych určitě kombinaci Ashuki a OEM kotouče doporučil, nepřestárlá brzdovka běžné kvality je podmínkou, zatímco pancéřové hadice pro daný účel považuji pouze za " nice to have" - nepřinesou pro běžné ježdění kromě dobrého pocitu nic, řekl bych.
buteo
 
Příspěvky: 928
Registrován: 23 úno 2012, 14:02

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod mojžo » 02 lis 2015, 21:36

Komplet brzdy Meyle sa dajú zohnať za 130€ ak zháňate economy brzdy.
Uživatelský avatar
mojžo
 
Příspěvky: 919
Registrován: 12 úno 2013, 13:12
Bydliště: Košice, SK

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod jagy » 04 lis 2015, 20:19

mojžo píše:Komplet brzdy Meyle sa dajú zohnať za 130€ ak zháňate economy brzdy.


To je i na Economy brzdy drahe a hlavne je Meyle pekna sra****. Brzd mam vyzkouseno hodne a dokazu vcelku presne na kazde auto vybrat spravne reseni na dane pouziti.

Obecne plati, ze zaklad je minimalne nova brzdova kapalina (cim vyssi bod varu, tim lepe). Nove, idealne rovnou uz opletene hadice nejsou na skodu vzhledem ke stari tech aut. Kotouce funguji prakticky uplne vsechny - i ty levnejsi, ale ta nejdulezitejsi vec je desticka. Tam je vhodne si opravdu priplatit a nesetrit par korun. Jako naproste minimum beru EBC YellowStuff a vys. I tak nemam EBC desky rad, ale jako zaklad postaci ale minimalne YS, ne nizsi rady! Pokud chce nekdo opravdu fungujici brzdy, tak vybrat agresivnejsi desky od Hawku (nejlepsi pomer cena/kvalita). Nejpouzivajejsi a nejoblibenejsi smes je HP+. Je skvela jak na denni pouziti od nizkych teplot, tak na okruh. Pro jeste vetsi hardcore jezdce je vhodne DTC30, funguje stejne jako HP+ od nizkych teplot, ale zvlada jeste vetsi maximalni teploty, ale uz opravdu velmi hodne piskaji.
http://www.jedetoshop.cz - HEL, Bilstein, Hawk, DBA, Whiteline, H&R, Eibach, Bilstein, K&N, Strongflex, Xtreme Clutch, Exedy, KW, Cusco, Kaaz, mFactory, Cobra Sport, King Racing, Energy Suspension, ACL a další!
jagy
 
Příspěvky: 92
Registrován: 11 lis 2014, 19:19

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod riderhenry » 04 lis 2015, 22:41

Musím souhlasit s Jagym, respektive s jeho doporučovanými značkami. Hawk HP+ jsou výborné, použitelné krásně na silnici i okruhu. EBC black (tedy náhrada za originál) jsou strašné - s opletenými hadicemi a "racing" brzdovkou brzdili mnohem hůř, než OEM Mazda destičky s černou brzdovkou a původními hadicemi. Vyloženě nedoporučuji na jakékoliv auto. Greenstuff bych tak srovnal s originálními deskami, ale žádnou sportovnost jsem u nich teda určitě nepozoroval. Yellowstuff mnohem horší, než HP+, přitom práší srovnatelně. Daly by se ještě doporučit Feroda DS2500, ale pokud vím, dělají se snad jen na jednu nápravu a/nebo jsou strašně drahé.
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod buteo » 04 lis 2015, 23:40

VojtaS píše:Má tu někdo zkušenosti s tím kompletem brzd Ashuki z IL? Napište sem nějaké zkušenosti. určitě nejsem jediný, koho to zajímá.

Pánové, jako sdílení zkušeností dobrý, ale dovoluji si připomenout, že VojtaS se ptal na ekonomické brzdy pro turistiku. Tak aby si teď nemyslel, že bez EBC YS nebo Hawků nemá smysl jezdit na výlety! Ne každý tady má "sportovní" ambice. ;)
buteo
 
Příspěvky: 928
Registrován: 23 úno 2012, 14:02

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod Jr. » 05 lis 2015, 00:23

Jagy, ač souhlasím, někdo z výše jmenovaných by tě mohl pak pěkně proklínat ;). Ani jedny z tvého seznamu bych už asi nedoporučil nikomu, kdo vyloženě nejezdí "hroty", nebo okruhy. Pro většinu kochačů a výletníků (vůbec nic proti), kteří nikdy nebudou brzdit správně (silně, intenzivně a na poslední chvíli) to bude zbytečné utrpení v podobě špinavých kol a hlavně pískání.
HP+ (nejezdil jsem) jsou prý výkonově skoro to nejlepší, co se dá sehnat. Pískají strašně, špiní strašně. To se člověk dočte víceméně všude.
YS (mám aktuálně) brzdí parádně, na okreskách prakticky není šance je utahat, na menším okruhu bez problémů. Most jsem jel jen za mokra, tak to pro mě není úplně relevantní srovnání. Ale nemyslím, že by zvadly. Při dobržďování do křižovatek pískaj. A špiní...
DS2500 (jezdil jsem) brzdí parádně, okruhy špička, okresky bez problémů. Pískají méně, než YS. Špiní... jak jinak. Asi jediné, které bych doporučil i svižnějším výletníkům. Jsou ale dražší a na sportive brzdy se třeba vůbec nedělaj.

Nutno také dodat, všechny výkonné desky potřebují pro správnou funkci trochu zahřát. To může někoho při prvním sešlápnutí pedálu trochu rozhodit.
Uživatelský avatar
Jr.
 
Příspěvky: 664
Obrázky: 2
Registrován: 04 kvě 2013, 23:26

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 3 návštevníků